onsdag 10 november 2010

?!

Jag hatar ordet normal. För vad är egentligen normalt? Hur ska man vara,bete sig,tänka,umgås,säga för att vara normal? Det finns inget svar på den frågan för ingen vet riktigt vad normal är. Vi alla känner nog oss onormala, jag tror ingen kan säga att jag är helt normal. Och samtidigt som vi vill vara "normala" vill vi vara unika och speciella. Hur fan går det ihop? För normal är väl att vara som alla andra.


.Så många gånger jag mått dåligt över att jag tyckt jag inte varit "normal". Så många gånger jag tänkt det är ingen annan som tänker/beter/mår/är som jag. Då kan frågan "Är jag onormal?" lätt komma upp i huvudet. Och då vill jag bara säga NEJ det är jag inte och ingen annan heller. För jag lovar att det finns andra som känner likadant, man är inte ensam. Det finns ingen i hela världen som är normal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar