måndag 30 augusti 2010

hmm

Det är när man börjar fundera på varför man inte gjorde så då och då som något är fel. Det är då man inte är helt nöjd med situationen för i så fall hade man inte ställt den frågan. Varför säger man hela tiden att allt var bättre förr istället för att säga att allt är fantastiskt i just detta ögonblick. Vad var det som var så bra förr och varför? Är det för att ju mer livet går desto mer problem får man. Kanske..eller är det för att när man var yngre orkade man inte lägga tid på att klaga på att allt var dåligt utan ville lägga all sin energi på att vara glad och leka. Varför mår jag inte nu som jag gjorde för exakt ett år sedan? Har jag förändrats så mycket? Nej. Har alla runt omkring mig gjort det? Nej. Det finns så många frågor i världen och inte alls lika många svar. Åtminstone inte på de frågor jag oftast ställer till mig själv. Att se människor förändras med tiden kan vara en underbar syn om det är på rätt sätt. Det kan vara fantastiskt att se att någon mogna och blir till en helt ny person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar