tisdag 27 juli 2010

Det är bara jag som kan styra min framtid..

Livet är ingen lätt resa, jag tror inte att det finns någon av oss som går omkring och ALLTID känner sig älskad, uppskattad, lycklig, framgångsrik eller omringad av massvis av vänner

jag bruka skriva att ”jag är så stark” jag är minst lika rädd för framtiden som alla andra, jag kan känna mig som den ensamaste människan på jorden, väldigt ofta.Det är tyvärr oaccepterat och skamligt i vårt samhälle att få känna sig rädd och ensam..Mitt knep när jag känner mig under ytan och fångad är att tänka..”Det känns svårt och hopplöst nu” men om någon månad kommer jag att kunna se tillbaka och tänka ”det ordnade sig” för det gör det alltid! Bara man har tro och hoppet kvar för framtiden.Såren i själen kommer alltid finnas kvar som ärr.. Men man lär sig att leva med dem, och pratar man om dem, och förlåter dem som orsakade såren och ärren så smärtar de inte lika mycket. Jag tror att nyckeln till lyckan i livet, är att inte leva i det förflutna. Misstag, smärta, sorg kan stärka en.. Om man accepterar det,förlåter och går vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar