söndag 30 januari 2011

alla dagar i en 1-30

Namn: Hanna Emelia Felicia Sjögren (Felicia)
Ålder: 16 (fyller 17 den 15 Mars)
Bor: Nordmaling
Syskon: 2 Syskon (Heidi och Hampus)
Pluggar: 1a året på lackering på Liljaskolan

Gillar: Musik,rita,
Ogillar: sjukhus,falska människor
Dag 2-Min första kärlek
Det är en person jag verkligen aldrig kommer glömma. Det var en person som stod mej så jävla nära, men ändå var så långt ifrån mig. Han var den första personen som jag sa "jag älskar dig" till, och verkligen menade det. Han var en helt underbar person som jag skulle ha gjort allting för.Denna killen var otrogen mot mig,nu mera har jag inga känslor kvar för honom.Min första riktiga kärlek Något så underbart - men samtidigt så sjukt hemsk .



Dag 3-Mina föräldrarVet inte hur jag ska skriva om dom men jag som person tycker jag dom inte är som alla andra föräldrar,Dom accepterar mycket och dom har hållt ihop länge nu,Och har 3 barn,Dom är rättvis och gör allt för att vi ska må bra man kan prata med dom om allt,Och dom ställer allt upp för alla och vill alltid att alla ska må bra,Jag älskar er mamma och pappa<3

Dag 04 – Det här åt jag i dag
Jag åt te och skorpor som fika
Jag åt pasta till middag´
jag åt te och mackor nu


Dag 5- Vad är kärlek
"Love is always patient and kind.
It is never jealous.
Love is never boastful or conceted.
It is never rude or selfish.
It does not take offense and is not resentful.
It does not take pleasure in other peoples sins, but delights in the truth.
It is always ready to excuse, to trust, to hope, and to endure whatever comes.
Love does not come to an end"

Dag 6-Min dag
Jag har bara legat i sängen och sett på tv före mesta för är sjuk så :)




Dag7-Min bästa vän
Oj, det här är svårt...
Jag ser det som att jag har haft en bästa vän för olika perioder i mitt liv, och därför kan jag egentligen inte säga att en speciell person är min bästa vän..
Men den som har alltid finns där för mig är min undrerbara storasyster,
Så man kan säga att hon är min BÄSTA VÄN<3



Dag 8- Ett ögonblick
På ett ögonblick kan livet förändras,till det bättre eller till det sämre.
Då farfar dog det värsta ögonblicket..

Dag 9- Min tro
Jag tror verkligenpå spöken och andar och allt med sånt och göra,sedan tror jag att det finns ett liv efter döden.  finns nog bara en sak jag tror på fullt fast och det är kärlek !
kärlek kan man aldrig få för mycket av! Det är större än livet och varar längre än en livstid!


Dag 10 orkar jag inte..


Dag 11-Mina syskon
Mina syskon. Min storasyster och storebror. Heidi och Hampus. Lika underbara båda två. Det är så svårt att hitta ord för ens syskon eftersom att den relation man har till dem har man inte till någon annan människa i hela världen. Inte just den relationen. Den är för svår för att sätta ord på.
Det finns inga människor i hela världen som kan mätas med dessa. jag skulle verkligen göra allt för dem. Jag finner inte ord. Jag älskar dem så att det gör ont.<3


Dag 12-I min väska
Helst av allt så går jag och håller pengar och mobil löst, helt utan varken
 Men om jagnu har väska så ser innehållet ut ungefär såhär:
Mobil, kamera, plånbok, nycklar, böcker, parfym och skräp. Ungefär.
Det varierar väl lite


Dag 13-Den här veckan
Hmm alltså jag tar dagarna som dom kommer så planerar aldrig något.
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Jeans,linne och kofta


Dag 15-Mina drömmar
Mina drömmar är jätte många och de är så himla mycket som jag vill göra i mitt liv :) Drömmar är bra,Då har man mål att eftersträva och när man nått en dröm så har man andra som väntar och då är de bara att fortsätta i riktning mot dom!
Några saker jag vill göra:
eget företag(lack)
Göra en skillnad i nåns liv på nått sätt
Bygga mitt egna dröm hus
Kanske skaffa familj



Dag 16-Min första kyss.
-----------------



Dag 17-Mitt favoritminne
Alla minnen är mina favoriter,Men kan inte sette den bästa.


Dag 18-min favoritfödelsedag
Har ingen.


Dag 19-Detta ångrar jag
Jag ångrar inget som jag har sakt eller gjort,För alla mina misstag förstärker mitt inre!!


Dag 20- Den här månaden
öhm.


Dag 21 - Ett annat ögonblick
Jag fick fundera en stund för att komma på ett ögonblick då mitt liv verkligen påverkades. Det har hänt så många saker som på så många sätt har påverkat mig


Dag 22- det här upprör mig
Människor utan drömmar och fantasi,Nagellack som flagnar samma dag som man stryker på det.
orättvisor, trångsynthet, våld mot barn, krig. Saknad. Feghet, mest min egen.Människor utan drömmar och fantasi. Människor som påstår att man inte kan äta kakan och ha kvar den.Halkiga vägar.Busskurer utan värme. Reklamen innan biofilmen. Lukter som beror på dåligt hygien. Människor som ältar saker.Mögliga grönsaker och frukter i affären.När hörlurarna lägger av och mp3 får slut på batteri, självklart när man är långtifrån laddaren, sladdar, idioter
som inte kan köra bil.  Nu slutar jag här.´

Dag 23-Det här får mig att må bra
Beröm,När han säger något fint för att han menar det,MAT,När jag når mina mål, m.m

Dag 24-Det här får mig att gråta
när jag blir arg, när jag lyssnar på sorgliga låtar och musik som jag lyssnade på förr,, av gamla minnennär jag förlorar någon jag älskar, när jag har dåligt samvete, när jag blir stressad, när ingenting går som jag vill, när jag känner mig ensam,

Dag25-En första
Det är många saker man gjort eller som hänt första gången, så svårt att komma på något

Dag 26-mina rädslor.
Mina rädslor är:
- Att vara/bli Övergiven
- Att vara/bli ensam
- Att bli lämnad
- Att inte räcka till
- Att inte duga
- Att såra och göra illa (fast jag inte vill)
- Att inte vara omtyckt och älskad
- Att vara hatad och avskydd
- Att be om hjälp
- Att vara svag
- Att vara beroende
-Höga höjder
-Fötter
-Mörker
-trånga utrymmen

dag 27 - min favoritplats
Vet inte..


Dag 28-det här aknar jag
Svårt att säga vad jag saknar. Det finns så mycket som man gärna hade upplevt igen, haft kvar i sitt liv, någon man velat träffa.. ja det finns mycket jag kan säga att jag saknar.
Alltid är det något man saknar..
Dag 29 – Mina ambitioner
jag antar att ambitioner betyder ungefär..drömmar? alltså så ska jag skriva om vilka framtidsdrömmar jag har, eller?

Aja jag drömmer om att starta ett eget företag,bygga ett eget hus m.m
Dag 30 – Ett sista ögonblick
Ett sista? Nej usch! Jag hoppas på väldigt många fler ögonblick i framtiden så jag vill inte skriva om något sista...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar